Powered By Blogger

Tuesday, September 7, 2010

Mengorak Langkah Jutawan Pisang



Aku sangat yakin Allah bagi rezeki kalau kita usaha dan tak usaha. Macam orang sakit kat hospital tu mana dia usaha nak cari makan, tapi doktor bubuh saluran macam-macam kat hidung, leher dan macam-macam. Seseorang itu tidak mati sehingga rezekinya Allah cukupkan kat dunia ini.

Tapi dunia ini dengan sunnahnya bila kita berusaha maka Insyaalllah akan berjaya dan tak salah kita ni jadi orang miskin atau kaya. Yang penting taat perintah Allah ikut sunnah nabi.

Aku tengah semangat mengira-ngira nak cuba jadi jutawan pisang. Target nak tanam 50,000 pokok dalam masa setahun ini.

Aku dah panggil mesin masuk tu buat clearing. Dreber tu kedekut tak bagi aku nak cuba bawak. Dia kata abang duduk jauh2 tengok je. Tak pe kau Nazri.. tahun depan aku nak beli JCB juga untuk buat kerja sendiri.

Mudah-mudahan Allah izinkan segala usaha-usaha yang aku buat.

No comments:

Post a Comment