Powered By Blogger

Tuesday, September 7, 2010

Jumpa LailatulQadar

Semalam isteri aku bercerita tentang lailatulqadar. Mata aku pun dah mengantuk sebab penat bekerja seharian ke sana kemari. Pekerja-pekerja pun selalu buat hal macam pahat. kalau tak ketuk kerja tak jalan.

Ada kawan pensyarah dia kata suaminya tiap tiap malam jumpa lailatul qadar. Aku pun bersemangat la bertanya macam-macam, apa amalan dia . Bukan senang nak jumpa lailatulqadar ni.

Terpikir pulak aku macamana ya. Yang aku tahu dalam Ramadhan tu hanya satu malam je Lailatulqadarnya. Macamana pula orang tu boleh jumpa Lailatulqadar tiap-tiap malam. Aku pun protes kata orang tu tak betul. Tanya ustaz pun confirm sependapat dengan aku.

Selamba dia jawab..isterinya nama Lailatuqadar bang.. Lalu aku pun ambil bantal pergi tidor.

No comments:

Post a Comment